info@woudtsekerk.nl
Protestantse Gemeente 't Woudt - Den Hoorn

Ds. Barbara Lamain (Gedachtenisdienst)

In deze dienst gedenken we de mensen uit ons midden die het afgelopen jaar overleden zijn. Een bijzondere dienst, een belangrijke dienst. Ook een dienst die voor velen van ons moeilijk is. Juist daarom is het goed om dit samen te beleven en samen ons verdriet bij God te brengen en bij Hem troost te ontvangen. In het licht van Christus gedenken wij een aantal mensen die met naam genoemd zullen worden. En met hen gedenken wij in het Licht van Christus ook anderen die ons korter of langer geleden zijn voorgegaan.

Collecte Diaconie: Stichting ORA Zending en Hulpverlening

Sinds de oprichting in 1982 wil ORA mensen in nood wereldwijd ondersteunen met geestelijke, sociale, materiële en praktische hulp, met als kerntaak hulp aan gezinnen in Oost-Europa, Azië en Afrika. Samen met zendelingen, hulpverleners en lokale kerken zetten we ons gedreven door de liefde van Christus in om gezinnen bij elkaar te houden en te voorkomen dat kinderen geïnstitutionaliseerd en gemarginaliseerd worden. Er zijn drie soorten hulp: 1.noodhulp: levensreddende hulp bij natuurrampen in de vorm van eerste levensbehoeften, onderdak, medische zorg en traumaverwerking; 2.structurele hulp: praktische hulp in achterstandssituaties en ontwikkelingslanden. Te denken valt aan medische zorg, (beroeps)onderwijs, hulpgoederen als voedsel en kleding, microkredieten, hulp aan kwetsbare groepen als kinderen, gehandicapten, ouderen, vluchtelingen, gevangenen, weduwen, wezen, leprozen, slachtoffers van mensenhandel en gedwongen prostitutie, en oorlogsslachtoffers; 3.geestelijke hulp: ondersteuning van gemeentestichting en gemeentebouw, bijbelscholen, christelijke zomerkampen en vakantiebijbelscholen, Bijbelverspreiding en evangelisatiemethoden.

24 november 2019