Ds. Barbara Lamain, Heilig Avondmaal

Collecte Streekverband De Tien

Tijdens het avondmaal collecteren we voor Streekverband De Tien. Streekverband De Tien is een initiatief van de diaconieën van de Westlandse kerken. Hiermee worden zes projecten ondersteund. Al het geld gaat volledig naar die projecten. Een van de projecten is: Stichting Hart voor Afrika / Bresillac Stichting / Corine ’t Hart. Tijdens haar studietijd werd Corine ‘t Hart geraakt door de miserabele situatie waarin veel jonge Afrikaanse vrouwen (huismeiden, tienermoeders, prostituees enz.) zich bevinden. Veel meisjes krijgen in hun jeugd niet de kans een stevig fundament te leggen voor de rest van hun leven. Traditionele opvattingen en ondermaats onderwijs spelen een rol. De meisjesgroepen krijgen theorie lessen en zijn interactief met opdrachten en discussies bezig. Zij krijgen praktijk van creatieve lessen zoals haken, batikstoffen bewerken, een handeltje opzetten met microkrediet. De bedoeling is dat het aantal meisjesgroepen zich uitbreidt en meer mentoren worden opgeleid die het werk uiteindelijk zelfstandig kunnen voortzetten.

18 november 2018