info@woudtsekerk.nl
Protestantse Gemeente 't Woudt - Den Hoorn

Startzondag, ds. Barbara Lamain

Live luisteren | Terugluisteren

Dit is de startzondag van het nieuwe seizoen. Voor deze dienst willen we vooral de gezinnen met kinderen uitnodigen. De kinderen zitten met elkaar vooraan en met de aanwezige kinderen vormen we graag een kinderkoor voor de gelegenheid!

In de dienst lezen we Lukas 18: 18-30. Over een hooggeplaatst persoon die vraagt aan Jezus: ‘Goede Meester, wat moet ik doen om deel te krijgen aan het eeuwige leven?’ Hij zegt dat hij zich al aan de geboden van God gehouden heeft sinds zijn jeugd. Jezus zegt: ‘Nog één ding ontbreekt u. Verkoop alles wat u hebt en verdeel de opbrengst onder de armen, dan zult u een schat in de hemel bezitten. Kom daarna terug en volg Mij!’ Wat betekent dat voor ons…?

Het thema van de startzondag 2020 is ‘Het goede leven’. Vanuit het geloof kun je zeggen dat het goede ook alles met God te maken heeft. Hij maakt het leven goed. Niet in de zin van succesvol of moreel beter, maar je leven – met alle vreugde en verdriet – wordt in een ander kader gezet. Het licht van God, het licht van vergeving, valt over jouw leven. Met elkaar willen we hierover nadenken. De dienst is mede voorbereid door de deelnemers aan de kring Geloofsopvoeding. En het is startzondag, dat wil zeggen dat vele door-de-weekse activiteiten vanuit de kerk weer gaan starten. Denk hierbij aan de vele kringen in onze gemeente, de MaandagMiddagBijbelClub, Next Level, Level Up, etc. ‘Kerk-zijn’ is niet iets van alleen de zondag, maar ook door de week heen mogen we ons met elkaar verbonden voelen. Er is een grote diversiteit aan gespreksgroepen, jeugdcatechese en kringen die wordt aangeboden. U en jij wordt van harte uitgenodigd om hieraan deel te nemen. Het is zo belangrijk om juist in deze tijd van corona, waarbij alles toch een beetje anders gaat dan we gewend waren, elkaar vast te houden en elkaar te ontmoeten tijdens diverse door-de-weekse activiteiten in kleinere groepen. Na de kerkdienst hebben we een corona-proof activiteit bedacht, passend bij het thema. ‘Het goede leven’ mogen we delen met anderen, en daarom willen we met elkaar wat lekkers bakken en dat lekkers wordt vervolgens door de jeugd bezorgd bij onze oudere gemeenteleden (wordt aangebeld en voor de deur neergezet; de jeugd komt uiteraard niet bij de ouderen binnen). Het idee is dat ook de oudere gemeenteleden dit lekkers weer delen met buurtgenoten. Zo mogen we het goede leven delen met elkaar en hierover met elkaar in gesprek gaan.

Laat weten aan Karin Happée als je het leuk vindt om een taart te bakken of mee te helpen met bezorgen.

Collecte Diaconie: De Zonnebloem

De Zonnebloem is er voor volwassen mensen met een lichamelijke beperking. Zij kunnen door een lichamelijke beperking vaak niet (meer) doen wat voor zoveel andere mensen vanzelfsprekend is.  Even naar het winkelcentrum, uitwaaien op het strand, samen naar het tuincentrum of thuis een goed gesprek hebben onder het genot van een kopje koffie. Vrijwilligers van de Zonnebloem bieden uitkomst. Zij komen langs voor een kop koffie of gaan samen met ze op pad. Met deze collecte steunt u de activiteiten van de Zonnebloem. Hiermee maakt u het huisbezoek, de dagjes uit en vakanties mogelijk.

Collecte Kerkrentmeesters: JOP: Kliederen in de kerk

Op meer dan 150 plaatsen in Nederland wordt regelmatig Kliederkerk georganiseerd. Kliederkerk is een ideale plek voor gezinnen om samen op een creatieve manier de betekenis van Bijbel en geloof te ontdekken. Samen eten, samen kliederen en samen vieren zijn de hoofdingrediënten van deze niet-alledaagse vieringen. Het is een geweldige manier om gezinnen en kinderen die geen kerkelijke achtergrond hebben aan te spreken. Daarmee blijkt Kliederkerk duidelijk in een brede behoefte te voorzien. ‘Kliederkerk geeft onze kerk weer hoop’. Steun het jeugdwerk van de Protestantse Kerk. Geef in de collecte of maak uw bijdrage over op NL52 ABNA 041 41 41 415 t.n.v. Jeugdwerk Protestantse Kerk o.v.v. collecte Jeugdwerk september. Hartelijk dank!

13 september 2020