Ds. D. Verboom uit Leiden

Collecte Leprazending

Leprazending is een internationale christelijke organisatie tegen lepra, met aandacht en liefde voor de individuele patiënt. Zij willen leprapatiënten medisch, sociaal en geestelijk bijstaan en streven ernaar om Gods liefde zichtbaar en tastbaar te maken voor mensen die zich verstoten voelen. Leprazending gaat verder dan medische zorg. Zij willen leprapatiënten een nieuw leven bieden, een nieuw geluk. Dat doen ze door bijvoorbeeld opleidingen te verzorgen en microkredieten te verstrekken. De hulp richt zoveel mogelijk op de behoeften van de individuele patiënten. Leprazending heeft ruim tweeduizend nationale en internationale veldwerkers en werkt nauw samen met gemeenschappen, kerken, plaatselijke overheden en andere ontwikkelingsorganisaties.

Collecte JOP Jeugdwerk

Voor veel kinderen is geloven niet vanzelfsprekend – soms zijn ze nog nooit in een kerk geweest. Het is fantastisch dat er kerken en scholen zijn die samenwerken om het kinderen het christelijk geloof en de kerk te laten ontdekken. JOP, Jong Protestant, ondersteunt kerken en scholen in hun samenwerking. JOP denkt mee over de invulling van school-en-kerkvieringen, ondersteunen kerken bij godsdienstonderwijs en denken mee over de identiteit van de school. JOP organiseert netwerkbijeenkomsten en maakt ondersteunende materialen. Via een besloten Facebookpagina kunnen kerken en scholen hun ideeën en vragen rond samenwerken delen.

Met uw bijdrage kan JOP kerken en scholen ondersteunen om de relatie tussen school en kerk vorm en inhoud te geven. Geef in de collecte of maak uw bijdrage over via NL 52 ABNA 0414 41 41 415 t.n.v. Jeugdwerk Protestantse Kerk o.v.v. JOP mei.

12 mei 2019

De Rijstuin