Koningsmaaltijd

Een prachtige manier om elkaar te ontmoeten. We houden samen een bijzondere maaltijd door samen te eten en elkaar beter te leren kennen. Omdat het de dag ervoor Koningsdag is geweest, is het thema: God mijn Koning! In de bijbel staat veel te lezen over God als Koning bv in Jesaja 33 vers 22:

De Heer is onze rechter,
de Heer is onze wetgever,
de Heer is onze Koning,
Hij zal ons redden.

De bijbel staat vol van psalmen over God als almachtige Koning. Hij is ook onze Vader en Vriend en kent ons door en door. Dat brengt emotie bij ons teweeg, het besef en zeker weten dat wij veilig zijn in Zijn armen. Hij laat niet los! En waar wij nu zo benieuwd naar zijn, is naar uw emotie. Zou u iets willen delen op deze avond over uw geloof? Wat raakt u ten diepste en ontroert u telkens weer?

Tijdens het eten krijgt u de gelegenheid om iets persoonlijks te delen met elkaar, iets wat u ten diepste raakt in uw geloof. Dit kan een gedicht zijn, een lied, een Bijbeltekst, een prentje, een herinnering, een ervaring, of iets anders. Misschien heeft u zelf een gedicht, verhaal of een schilderij gemaakt, of heeft u niets om te delen maar wilt u vooral luisteren, u bent van harte welkom!

De inloop is om 18.30 uur, de maaltijd begint om 19.00 uur en we hopen om 20.30 uur te eindigen.

Iedereen is van harte uitgenodigd. Heeft u bijzondere dieetwensen, meldt dit even persoonlijk aan één van de kerkenraadsleden of via scriba@woudtsekerk.nl.

Collecte Mercy Ships

Een varend ziekenhuis. De belangrijkste reden waarom Mercy Ships een ziekenhuisschip gebruikt voor medische hulpverlening is omdat 80 procent van de wereldbevolking op niet meer dan 150 km afstand van een havenstad woont. Een schip is het perfecte middel om het grootste deel van de wereldbevolking te bereiken. Mercy Ships is een christelijk goed doel met een duidelijke missie: in navolging van Jezus hoop en genezing brengen aan de allerarmsten in de wereld, omdat ieder mens kostbaar is. Mercy Ships maakt levensveranderende operaties mogelijk voor mensen in armoede. Met uw gift krijgt iemand met een ernstige aandoening gratis hulp van een ervaren chirurg.

28 april 2019

De Rijstuin