info@woudtsekerk.nl
Protestantse Gemeente 't Woudt - Den Hoorn

Intrededienst Barbara Lamain

Zondagmiddag 23 september om 14.30 uur vindt de intrededienst plaats van onze nieuwe dominee, Barbara Lamain. Deze dienst wordt gehouden in de Oude Kerk in Delft. In deze kerkdienst wordt Barbara Lamain in het ambt van predikant bevestigd door ds. A.J. Zoutendijk uit Utrecht. Daarna doet zij haar intrede in onze gemeente.

Voor de allerkleinsten is er oppas en voor kinderen van 4 tot 12 jaar is er kindernevendienst. De kerkdienst duurt tot ongeveer 16.00 uur. Daarna is er gelegenheid om Barbara de hand te schudden en elkaar te ontmoeten.

Samen met Barbara Lamain kijken we enorm uit naar deze bijzondere dienst!

Omdat Barbara Lamain dus niet alleen intrede in onze gemeente doet, maar ook bevestigd wordt als predikant, verwachten we veel gasten. Daarom kan de dienst niet in de Woudtse kerk worden gehouden. We zijn erg blij dat we gebruik kunnen maken van de Oude Kerk.

Vanwege de beperkte parkeergelegenheid vragen we gemeenteleden om liefst op de fiets naar Delft te komen en anders zoveel mogelijk met elkaar mee te rijden. De dichtstbijzijnde parkeergarages zijn de Phoenixgarage (Phoenixstraat 29) en de Prinsenhofgarage (Kampveldweg 3). Na de dienst is er in de kerk voor gemeenteleden eventueel de mogelijkheid een uitrijkaart voor deze parkeergarage te ontvangen. Deze kaart moet van tevoren worden aangevraagd via info@woudtsekerk.nl.

De dienst kan ook live worden gevolgd via de Kerkomroep.

Collecte Streekverband De Tien

Streekverband De Tien is een initiatief van de diaconieën van de Westlandse kerken. Hiermee worden zes projecten, die volgens procedure voorgedragen en gekozen zijn door de deelnemende diaconieën, ondersteund. Al het geld gaat volledig naar die projecten. Een van de meest bekende projecten van Streekverband De Tien is het project van Wim van den Burg. Wim van den Burg doet ontwikkelingswerk in het District Mpeketoni in het afgelegen noordoosten van Kenia. De doelstellingen van het project zijn de verbetering van het onderwijs, de medische voorzieningen, het drinkwater en irrigatie, de landbouw, de economie en de levensomstandigheden van de armen in het algemeen. Er wordt eveneens hulp geboden in de vorm van kleding, schoolgelden, voedsel enz., maar het uitgangspunt blijft dat alleen steun wordt verleend die van blijvende waarde is. De opvang en opleiding van armlastige en weeskinderen is ook een belangrijk onderdeel van het project.

23 september 2018

Oude kerk Delft