info@woudtsekerk.nl
Protestantse Gemeente 't Woudt - Den Hoorn

Prop. A. Mourik uit Utrecht

Collecte Dovenpastoraat

Het Interkerkelijk Dovenpastoraat helpt kerken zo goed mogelijk invulling te geven aan het pastoraat onder dove mensen. Het IDP organiseert vanuit de kerken activiteiten op een voor doven toegankelijke manier. Persoonlijk pastoraat, kerkdiensten, Bijbelgespreksgroepen, onderlinge ontmoeting maar vooral ook de gerichtheid op mensen van buiten de kerk vormen daarbij kernactiviteiten. In dit alles wordt zoveel als mogelijk gebruik gemaakt van de taal en de cultuur van dove mensen. Het IDP kan als kerkelijke organisatie vooral haar werk doen door de inzet en het gebed van vele dove en horende vrijwilligers. Zonder hun passie en betrokkenheid zou het IDP niet kunnen bestaan. Ter ondersteuning hebben de samenwerkende kerken vier pastores vrijgesteld voor het werk van het Dovenpastoraat. Samen met de kerken en de vrijwilligers dragen zij verantwoordelijkheid voor al de activiteiten van het IDP.

4 augustus 2019