Kerstmorgendienst: Ere zij God en vrede op aarde

Op Kerstmorgen vieren we op feestelijke wijze de geboorte van Jezus. We lezen verder in Lukas: hoofdstuk 2 vanaf vers 8 t/m 20. De engelen breken uit in gejuich en de herders mogen als eersten na de ouders, de Zoon van God verwelkomen in deze wereld.

Collecte diaconie: Licht voor Syrische vluchtelingen in Libanon

De Syrische bevolking lijdt al sinds 2011 onder een extreem gewelddadige burgeroorlog. Bijna vijf miljoen Syriërs zijn het land ontvlucht en verblijven in voornamelijk buurlanden als Turkije. Libanon en Jordanië. De vluchtelingen daar leven in extreme armoede. Kerk in Actie steunt via het ACT Alliance netwerk kerken en kerkelijke organisaties in Libanon en Jordanië. Zij delen voedselpakketten uit en helpen ontheemden bij het zoeken naar onderdak en werk. Ook zorgen deze kerken en organisaties dat vluchtelingenkinderen onderwijs volgen en bieden zij psychologische hulp. Verder delen zij medische- en hygiënepakketten uit en verbeteren zij drinkwater- en sanitaire voorzieningen.

25 december 2018