Kerstoratorium “De Verhalen”

Op zaterdag 15 december wordt dit Kerstoratorium uitgevoerd in de HH Antonius en Corneliuskerk in Den Hoorn. De avond begint om 19.00 uur. Een groot koor met een ad hoc orkest doen die avond weer mee. Het geheel wordt georganiseerd door Ineke Willems en Sonja Nowee.

In het kerstoratorium “De Verhalen” vertellen Gabriël, Maria, Elizabeth, Jezus, de herders, de wijzen en Simeon op hun eigen manier het verhaal van Kerstmis.

De belofte van een nieuw begin waarin God ons nabij zal zijn (de boodschap van de engel), het geloof dat de wereld zal omwentelen (het Magnificat), de hoop op vrede onder mensen (de herders), het vermoeden dat je niet alleen bent op je wondere levensreis (de wijzen), de wetenschap dat het goed zal zijn aan het eind (Simeon).

Met de geboorte van Jezus is de wereld niet radicaal veranderd. Nog steeds wordt onze aarde bedreigd. Kerstmis is uiteindelijk vooral droom, hoop en verwachting. Het oratorium begint met Simeon, die uitzag naar de dag van troost voor Israël, en het eindigt met diezelfde Simeon. Zijn verwachting wordt de onze. Wachten gaat niet voorbij.

Na de pauze zijn er weer de bekende kerstliederen, een levende stal, voor iedereen een reden om te komen. De toegang is gratis en in de pauze staat de koffie en thee klaar, na afloop is er een deurcollecte (vrijwillige bijdrage voor onkosten).

15 december 2018

Sint Antonius en Corneliuskerk