info@woudtsekerk.nl

Mw. ds. E. van Bolhuis-Szabó uit H.I. Ambacht

Collecte Diaconie: Binnenlands diaconaat

Steun kleine kerkgemeenschappen

Op zondag 10 november is de landelijke collecte voor de Protestantse Kerk bestemd voor ondersteuning van dorpskerken. Teruglopende ledenaantallen en financiële middelen, en het moeten sluiten van de kerkdeuren kunnen de zichtbare aanwezigheid van de kerk in een dorp onder spanning zetten. De Protestantse Kerk ondersteunt dorpskerken om present te blijven in het dorp en actief bij te dragen aan de leefbaarheid. Bijvoorbeeld door mee te doen in de dorpscoöperatie om voorzieningen te behouden of door burenhulp te stimuleren. Of door de oprichting van een voedselbank of het bieden van (pastorale) zorg voor dorpsbewoners. Met de opbrengst van deze collecte steunt de Protestantse Kerk dorpskerken om dorp en kerk aan elkaar te verbinden. Met uw bijdrage steunt u dit belangrijke werk van de Protestantse Kerk voor kleine dorpskerken.

10 november 2019

De Rijstuin