Overstapdienst, ds. Barbara Lamain

In deze dienst besteden we aandacht aan de ‘overstap’ van de basisschool naar de middelbare school. Voor de kinderen uit onze gemeente die dit betreft, en hun ouders, een hele mijlpaal. God trekt met ons mee door ons leven. Bij levensovergangen is het belangrijk om dit ook samen te beleven en samen voor God te brengen, en Hem te bidden om zegen op onze nieuwe levensfase.

Deze dienst is een gezinsdienst. Dat betekent dat er kindernevendienst is voor de kinderen in groep 1 t/m 4; de kinderen uit groep 5 t/m 8 blijven in de kerk. We zien uit naar deze bijzondere dienst!

Collecte Kerk in Actie

Vakantietas

Maar liefst één op de negen kinderen in Nederland groeit op in armoede. Wanneer in de zomervakantie hun klasgenootjes uitvliegen naar zonnige oorden, blijven zij achter. Samen met plaatselijke kerken wil Kerk in Actie 5.000  kinderen die in armoede opgroeien, verrassen met een vakantietas vol speelplezier. Kerk in Actie zorgt voor een vrolijke tas, lokale kerken vullen deze met leuke cadeautjes en kortingsbonnen voor bijvoorbeeld een ijsje, het zwembad of een pretpark in de buurt. Meer informatie is te  vinden op www.kerkinactie.nl/vakantietas. Met de opbrengst ondersteunt Kerk in Actie onder andere organisaties die armoede, onder volwassenen én kinderen, bestrijden. Helpt u mee?

7 juli 2019