info@woudtsekerk.nl
Protestantse Gemeente 't Woudt - Den Hoorn

Startzondag: “Een goed verhaal”

Het thema voor de Startzondag is “Een goed verhaal”. Een verhaal waarmee we ook naar buiten gaan, bijvoorbeeld via Kerk voor de Buurt. We denken erover na en hoe we daar zelf bij betrokken kunnen zijn op onze eigen plek. Tijdens deze dienst is in ieder geval iedereen welkom, dus wees erbij en nodig gerust een vriend, buur of bekende uit!

We lezen samen Markus 5:1-20: het verhaal van de bezetene die door Jezus wordt genezen. De man smeekt om bij Hem te mogen blijven. Jezus staat hem dat niet toe, en zegt: ‘Ga naar huis, naar je eigen mensen, en vertel hun wat de Heer allemaal voor je heeft gedaan en hoe Hij zich over je heeft ontfermd.’

In deze dienst zingt een gelegenheidskoor van kinderen uit onze gemeente. Zij hebben de afgelopen tijd geoefend onder de bezielende leiding van Jannemieke en Mariska. Ook maken we elkaar meer wegwijs in de verschillende groepen en kringen in de gemeente.

Na de kerkdienst drinken we koffie met elkaar en aansluitend is er voor wie wil een programma dat veel ruimte geeft voor ontmoeting en gezelligheid. Daarna is er lunch in de vorm van een verrassings-picknick. Heel eenvoudig: neem een lekker lunchpakketje mee en lever dat vóór de kerkdienst in. Zodra het dan lunchtijd is, worden we verrast met de lunch van een ander gemeentelid. Hoe leuk is dat? (En hopelijk ook lekker!)

22 september 2019