Zomeravondconcert door A Nocte Temporis

Zomeravondconcert door A Nocte Temporis, bestaande uit:
Reinoud van Mechelen (tenor)
Anna Besson (fluitist)
Salomé Gasselin (gambist)
Marc Meisel (klavecinist)

Reinoud Van Mechelen, samen met Anna Besson oprichter van A Nocte Temporis, behaalde in 2012 zijn Master diploma op het Koninklijk Conservatorium van Brussel in de klas van Dina Grossberger. In 2017 werd hij bekroond met de prestigieuze Caecilia Prijs als Jonge Musicus van het Jaar van de Vereniging van de Belgische Muziekpers. Reinoud geeft concerten op belangrijke internationale podia en werkt samen met gerenommeerde ensembles en dirigenten zoals o.a. Philippe Herreweghe en William Christie.

A Nocte Temporis komt met het programma ‘Erbarme dich’ met werken van Johann Sebastian Bach.

Erbarme dich doet velen denken aan de bekende alt-aria uit de Matheuspassie van J.S. Bach. Het is echter ook een aria voor tenor en traverso uit Cantate BWV 55. Reinoud Van Mechelen en fluitiste Anna Besson hebben rond deze aria en enkele andere aria’s van Bach een programma samengesteld waarin de stem en de fluit, ondersteunt door de viola da gamba en het klavecimbel, de dialoog aangaan. Ook worden er door de verschillende instrumenten solowerken gespeeld.

Reserveren is mogelijk via www.concertentwoudt.nl of via info@concertentwoudt.nl. Gereserveerde kaarten kunnen vanaf 19.00 uur op de avond van het concert opgehaald en betaald worden in de hal van de kerk. De toegangsprijs is € 20,- inclusief een drankje voor of na het concert in het nabijgelegen koffiehuis ‘De Hooiberg’.

17 augustus 2019