Zomeravondconcert door Cordevento

‘Plainte’: Franse parels uit de barokmuziek uitgevoerd door Ensemble Cordevento, bestaande uit de internationaal gevierde musici:
Erik Bosgraaf (blokfluit)
Izhar Elias (gitaar)
Alessandro Pianu (klavecimbel)
Robert Smith (diskantgamba, basgamba)
Israel Golani (theorbe)

Cordevento is opgericht om Barokke kunstmuziek en de ‘popmuziek’ van de 17e eeuw nieuw leven in te blazen. Deze muziek, die zich vaak op het breukvlak van de populaire muziek en de kunstmuziek bevindt, nodigt uit om het notenbeeld te overstijgen en spirit in de muziek te vinden. Deze frisse benadering heeft wereldwijd zijn vruchten afgeworpen. Cordevento speelt in de belangrijkste Europese concertzalen en oude muziekfestivals zoals het Konzerthaus Wenen, Concertgebouw Amsterdam, Konzerthaus Berlijn, Birmingham City Hall en het Holland Festival Oude Muziek Utrecht.

Het prachtige ‘Woudtse’ programma ‘Plainte’ vermeldt Franse parels uit de barokmuziek met werken van Pierre-Danican Philidor, Marin Marais, Jean-Henri d’Anglebert, Michel Pignolet de Montéclair, Louis-Antoine Dornel e.a.

Reserveren is mogelijk via www.concertentwoudt.nl of via info@concertentwoudt.nl. Gereserveerde kaarten kunnen vanaf 19.00 uur op de avond van het concert opgehaald en betaald worden in de hal van de kerk. De toegangsprijs is € 20,- inclusief een drankje voor of na het concert in het nabijgelegen koffiehuis ‘De Hooiberg’.

22 juni 2019