info@woudtsekerk.nl
Protestantse Gemeente 't Woudt - Den Hoorn

Zomeravondconcert door Foscari

Slotconcert van de zomeravondserie 2019 door Concerto Foscari, bestaande uit:
Boris Begelman (viool)
Franciska Anna Hajdu (viool, altviool)
Fredrik Hildebrand (viola da gamba)
Elisabeth Champollion (blokfluiten)
Alon Sariel (luit)

Concerto Foscari, onder de artistieke leiding van Alon Sariel, brengt jonge internationale musici met affiniteit voor barokmuziek samen. Mandolist, luitist en dirigent Alon Sariel geniet een grote internationale carrière. Hij was prijswinnaar op een tiental internationale concoursen en ontving meerdere hoge onderscheidingen. Alon Sariel’s laatste opname ‘Telemandolin’ (Berlin Classics) kreeg het ‘Gouden Label’ van Klassiek Centraal (België) en het prestigieuze Opus Klassik (Duitsland).

Concerto Foscari komt met het programma ‘Rembrandt’ – 2019 Rembrandt-jaar (350e sterfdag). Het programma volgt de basisparameters van Rembrandt’s leven dat leidt naar een tijdperk van pracht, gekenmerkt door politieke, maatschappelijke en religieuze veranderingen. Op het raakvlak tussen het strenge Spaanse katholicisme en het oprukkend calvinisme, dat uiteindelijk de contra-reformatie onderdrukt, ontstaan muzikale combinaties en vernieuwingen, die verbonden zijn met grote namen uit de muziekgeschiedenis. Er klinkt muziek van Sweelinck, Huygens, Hacquart, Bull, Schenck, Valerius e.a. Ook door middel van vrije improvisatie-onderdelen geeft Concerto Foscari een beeld van de uitvoeringspraktijk en kleurrijkdom van de tijd van Rembrandt.

Reserveren is mogelijk via www.concertentwoudt.nl of via info@concertentwoudt.nl. Gereserveerde kaarten kunnen vanaf 19.00 uur op de avond van het concert opgehaald en betaald worden in de hal van de kerk. De toegangsprijs is € 20,- inclusief een drankje voor of na het concert in het nabijgelegen koffiehuis ‘De Hooiberg’. ‘t Woudt ligt aan de weg van Delft naar het Westland.

7 september 2019