Ds. Barbara Lamain – met geïntegreerde Kindernevendienst

In deze dienst zullen we experimenteren met een geïntegreerde kindernevendienst. Er is ook een middagdienst om 16.30 uur. Dit is dezelfde dienst als ’s ochtends, bedoeld om meer mensen in de gelegenheid te stellen deze zondagse kerkdienst te bezoeken.

Deze dienst zal ook in het teken staan van Dankdag. We lezen uit Handelingen 27. Paulus is per schip op weg naar Rome, met in totaal 276 mensen aan boord. Het schip komt in nood door een grote storm. Paulus blijft vertrouwen op God en getuigt daarvan. Nog tijdens de stormachtige reis gaat hij de mensen op het schip voor in het breken van het brood en het danken van God. Uiteindelijk komen ze allemaal behouden aan land.

Voorganger is dominee Barbara Lamain.

Collecte Diaconie: Stichting ORA Zending en Hulpverlening

Sinds de oprichting in 1982 wil ORA mensen in nood wereldwijd ondersteunen met geestelijke, sociale, materiële en praktische hulp, met als kerntaak hulp aan gezinnen in Oost-Europa, Azië en Afrika. Samen met zendelingen, hulpverleners en lokale kerken zetten we ons gedreven door de liefde van Christus in om gezinnen bij elkaar te houden en te voorkomen dat kinderen geïnstitutionaliseerd en gemarginaliseerd worden. Er zijn drie soorten hulp:

1. Noodhulp: levensreddende hulp bij natuurrampen in de vorm van eerste levensbehoeften, onderdak, medische zorg en traumaverwerking;
  2. Structurele hulp: praktische hulp in achterstandssituaties en ontwikkelingslanden. Te denken valt aan medische zorg, (beroeps)onderwijs, hulpgoederen als voedsel en kleding, microkredieten, hulp aan kwetsbare groepen als kinderen, gehandicapten, ouderen, vluchtelingen, gevangenen, weduwen, wezen, leprozen, slachtoffers van mensenhandel en gedwongen prostitutie, en oorlogsslachtoffers;
  3. Geestelijke hulp: ondersteuning van gemeentestichting en gemeentebouw, bijbelscholen, christelijke zomerkampen en vakantiebijbelscholen, bijbelverspreiding en evangelisatiemethoden.

Collecte Kerkrentmeesters: JOP jeugdwerk

Extra collecte: Dorcas Voedsel Actie

Omdat het dit jaar niet mogelijk is de jaarlijkse voedsel actie in onze plaatselijke supermarkt PLUS te houden, heeft de diaconie besloten om een extra collecte te organiseren om dit mooie initiatief te ondersteunen. Dorcas schrijft daarover op de eigen website: Dorcas Voedselactie 2020 – Leven in de kou, niet weten of je morgen te eten hebt. De allerarmsten in Oost-Europa gaan een zware winter tegemoet. Een voedselpakket helpt dan enorm. Maar vanwege corona kunnen we die helaas dit jaar niet in Nederland inzamelen. Maar we geven niet op. We kopen de producten nu niet hier maar in de landen zelf in. U kunt ons helpen de voedselpakketten te vullen. Helpt u mee? Voor meer informatie: dorcas.nl/voedselactie Hier vindt u ook informatie over het online doneren van een voedselpakket.

8 november 2020