Ds. Barbara Lamain

Live luisteren  |  Terugluisteren

Deze verkorte dienst wordt uitgezonden vanuit de Woudtse kerk en is via internet te beluisteren én bekijken. Dat zowel live als achteraf. Het bezoeken van de kerkdienst in de Woudtse kerk is helaas niet mogelijk. Bij de diensten is steeds een beperkt aantal mensen aanwezig: de dominee, koster, organist, twee ambtsdragers en iemand voor de technische ondersteuning van beeld en geluid.

Voorganger is dominee Barbara Lamain. In de dienst en bij de Kindernevendienst lezen we: Exodus 17: 8 -16. Over Israël die strijd tegen de Amalekieten. Mozes houdt zijn handen omhoog geheven naar de hemel en God geeft de overwinning. Een intrigerend verhaal, ook juist om te lezen aan de vooravond van 4 en 5 mei, en te lezen in deze tijd waarin we te maken hebben met een ‘onzichtbare vijand’. Wat heeft dit gedeelte ons nu te zeggen?

Er is een digitale collecte voor de hieronder genoemde doelen.

Kindernevendienst

Tijdens de dienst wordt er een filmpje van de kindernevendienst getoond. Dat wil zeggen: het begin ervan. De kinderen kunnen het filmpje zelf af kijken. Daarna kunnen ze verder met de verwerking.

Collecte Diaconie: Kerk in actie

Nigeria – Traumahulp voor slachtoffers Boko Haram

In het noordoosten van Nigeria lijdt de bevolking onder geweld van de islamitische terreurgroep Boko Haram. Ze roven, moorden en branden hele dorpen plat. Plotseling zijn mensen alles kwijt. Joseph vertelt: “Ik kon lang niet meer spreken en dacht alleen aan wraak. Mijn trauma was als een ziekte die mijn hele leven bepaalde.” Nigeriaanse kerken helpen slachtoffers samen huilen, bidden, pijn delen en accepteren. Zo nodig verwijst men door naar psychiaters. Joseph heeft er baat bij: “Ik leer vrijkomen van mijn pijn en wraak. Soms kan ik weer even gelukkig zijn.” Geef via de collecte zodat meer slachtoffers van geweld de kans krijgen hun trauma’s te verwerken. Of maak uw bijdrage over via NL 89 ABNA 0457 457 457 t.n.v. Kerk in Actie o.v.v. Nigeria. Kijk voor meer informatie op de website van Kerk in Actie.

Collecte Kerkrentmeesters: Instandhouding eigen kerkdiensten en gebouwen

3 mei 2020