Ds. Barbara Lamain

Voor deze dienst is het de bedoeling dat u weer reserveert op de inmiddels bekende manier via reserveren@woudtsekerk.nl. Dat kan tot uiterlijk vrijdagavond 20.00 uur.

Dit is de tweede zondag van Advent. Een periode van uitzien naar de beloofde Messias. Een periode van verwachting. We lezen in deze weken uit het boek Ruth, een van de ‘voormoeders’ van Jezus. Op 5 december lezen we Ruth 2: Ruth en Boaz ontmoeten elkaar. Een persoonlijk verhaal van mensen met alle ups en downs, met alle verlangens en liefde die daarbij horen wordt ingeschakeld in de weg die de God van hemel en aarde met mensen gaat, om ons te redden. We danken God.

Collecte Diaconie : : Kerk in Actie- Zending Rwanda: opvang en scholing kwetsbare kinderen.

Wat begon als een opvangcentrum voor weeskinderen na de genocide van 1994 in Rwanda, groeide uit tot een stevige organisatie voor kinderen en verzorgers, die te maken hebben met hiv en kinderen die geen veilig thuis hebben. Kinderen worden thuis bezocht en krijgen hulp op school. Verzorgers ontvangen steun met goed voedsel, inkomen en een zorgverzekering. Via sport en spel leren kinderen omgaan met hun ziekte. Want ook als je met hiv besmet bent, ligt er nog een hele toekomst voor je. Daarnaast steunt de organisatie ook kinderen met een beperking en kinderen die in een onveilige of zeer armoedige situatie leven.

Collecte Kerkrentmeesters: Eigen Werk

5 december 2021