Ds. Barbara Lamain

In deze dienst lezen we Lukas 14: 12-24, over de uitnodiging voor een feestmaal.

Collecte Diaconie: Nederlands-Vlaams Bijbelgenootschap

Kort geleden is het nieuwe kerkelijke seizoen weer begonnen. Het motto van het NBG voor dit jaar is uit Efeziërs 4: 32. Wees goed voor elkaar en vol medeleven; vergeef elkaar zoals God u in Christus vergeven heeft.

Het Nederlands-Vlaams Bijbelgenootschap brengt al meer dan 200 jaar de Bijbel dichtbij. Zij willen dat mensen in binnen- en buitenland toegang krijgen tot de Bijbel. Want in de Bijbel horen wij Gods boodschap van liefde voor de wereld, die ons in beweging brengt en onze weg verlicht.

Het Nederlands-Vlaams Bijbelgenootschap (NBG) brengt de Bijbel dichtbij. Hun missie is dat iedereen in binnen- en buiteland de Bijbel kan ontdekken, ervaren en doorgeven.

Het NBG wil dat ieder mens de Bijbel kan lezen in de taal die bij hem of haar past. Daarom zorgen ze voor goede en betrouwbare vertalingen, niet alleen in Nederland en Vlaanderen, maar ook in Kameroen. Veel mensen daar zien uit naar een Bijbel in de taal van hun hart. Maar de Bijbel is nog lang niet in alle talen van Kameroen beschikbaar.

Als kerk ondersteunen we vandaag het werk van het NBG, maar als individu kunt u dit natuurlijk ook doen. Voor meer info: Nederlands-Vlaams Bijbelgenootschap of de Bijbel.nl.

Collecte Kerkrentmeesters: Kerk en Israël verbonden door ontmoeting en dialoog

Op 2 oktober, Israëlzondag, is de collecte bestemd voor het werk van Kerk & Israël.

De relatie met het volk Israël is voor de Protestantse Kerk een essentieel onderdeel van de eigen identiteit. De kerk voelt zich onopgeefbaar verbonden met Israël vanwege Gods geschiedenis met dit volk en de Joodse wortels van ons Christelijk geloof. Kernwoord in de relatie is gesprek en ontmoeting. Daarop zijn alle activiteiten van Kerk en Israël gericht.

Het magazine Op weg laat mensen aan het woord die betekenis geven aan de Joodse wortels voor geloven en kerk-zijn vandaag, en stimuleert aandacht voor de Joodse achtergronden van de Bijbel en het geloofsgesprek in de gemeente. De handreiking ‘Onopgeefbaar Verbonden’ brengt mensen in plaatselijke gemeenten in gesprek over de onopgeefbare verbondenheid. Daarnaast zijn er de jaarlijkse ontmoetingsdagen Kerk en Israël en het internetproject ‘De Uitdaging’.

Met uw bijdrage aan de collecte maakt u deze activiteiten, gericht op ontmoeting en gesprek en op leren van de dialoog tussen joden en christenen, mogelijk. Om ons geloof levend te houden.

Geef in de collecte of maak uw bijdrage over via NL 10 ABNA 0444 444 777, t.n.v. Protestantse Kerk o.v.v. Kerk en Israël.

Helpt u mee om deze collecte tot een succes te maken?

Hartelijk dank!

2 oktober 2022