Ds. Barbara Lamain (belijdenis en doop)

Op 6 december hebben we een bijzondere dienst: op deze tweede zondag van Advent doen Rob en Ellie belijdenis van hun geloof en zal Rob gedoopt worden. Het is bijzonder hoe God met ieder van ons Zijn weg gaat. De meesten van ons zijn gedoopt als kind. Het gebeurt ook dat we pas later in ons leven in aanraking komen met de kerk en geloof. Hoe verschillend onze wegen misschien ook zijn, onze wegen komen samen in de Woudtse kerk. Christus neemt ons mee op Zijn weg van dood en Opstanding en maakt ons deel van Zijn gemeente. We lezen verder in het Adventsevangelie: Lukas 1: 26-38, over de engel Gabriël die Maria bezoekt en de geboorte van Jezus aankondigt.

We zijn dankbaar dat we deze dienst met elkaar mogen vieren, in de kerk en thuis verbonden via YouTube en Kerkomroep. We zien er naar uit !

Reserveren
Voor deze dienst moet u zich aanmelden. Dat kan voor vrijdag 20.00 uur via reserveren@woudtsekerk.nl.

Collecte Diaconie: 2e Adventszondag Kerk in Actie Nederland

Kinderen betrekken bij diaconaat

Ieder kind heeft recht op genoeg eten om gezond te blijven, op onderwijs om iets van het leven te kunnen maken en op een liefdevolle opvoeding. Helaas zijn er wereldwijd miljoenen kinderen die in een onveilige situatie leven. Kerk in Actie wil er voor deze kinderen zijn en kinderen in Nederland daarbij betrekken. Dat doen ze met Kids in Actie. Daarbij speelt Rainbow, de duif, een centrale rol: hij vliegt de wereld over en komt terug met verhalen van kinderen ver weg. Hij laat zien wat er in de wereld gaande is, en hoe wij daarin kunnen delen. Zo helpt Rainbow om de projecten van Kerk in Actie dichtbij te brengen. Kerk in Actie ontwikkelt bij de verhalen van Rainbow creatieve ideeën en materialen voor plaatselijke kerken om kinderen, en daarmee de hele gemeente, op een speelse manier te betrekken bij diaconaat. Geef in de collecte en help mee om kinderen enthousiast te maken voor (wereld)diaconaat.

Collecte Kerkrentmeesters: Instandhouding eigen kerkdiensten en gebouwen

6 december 2020