Ds. Barbara Lamain (Heilig Avondmaal)

Deze zondag hopen we met elkaar het Heilig Avondmaal te vieren. Bij de Kindernevendienst staan de verhalen over Jozef centraal. Een familiegeschiedenis waarin alles voorbij komt: hoop en wanhoop, jaloezie en verwantschap, ruzie en verraad, liefde en verlies. En door dat alles werkt God, op onverwachte manieren. Ten goede. In deze dienst lezen we Genesis 42: de broers van Jozef halen graan in Egypte

Het is weer mogelijk de kerkdiensten bij te wonen met via reservering en met een maximaal aantal personen.  U kunt reserveren via reserveren@woudtsekerk.nl. Uw reservering moet voor vrijdagavond 20.00 uur binnen zijn, zodat er op tijd teruggekoppeld kan worden of reservering door kan gaan.

Collecte Diaconie: Streekverband de Tien

Door de bij het Streekverband De Tien aangesloten kerken, wordt elk jaar geld ingezameld d.m.v. collecten, giften enz. Hiermee worden uitsluitend zes projecten, die volgens procedure voorgedragen en gekozen zijn door de deelnemende diaconieën, ondersteund.

Afgelopen seizoen is er afscheid genomen van drie projecten: Wim van den Burg, Hart voor Moldavië en Mano a Mano. Er zijn drie nieuwe projecten door de diaconieën gekozen: Stichting Elim, Stichting de Zaaier en A Cup For Humanity. We laten u graag (hernieuwd) kennismaken.

Stichting Elim is een kleinschalig initiatief uit Maassluis en ondersteunt een belangrijk project voor kinderen in Anjungan, West-Kalimantan, Indonesië. De twee voornaamste activiteiten zijn het onderhouden van een kinderhuis en een agrarische school. De zuster organisatie in Indonesië draagt zorg voor het dagelijks bestuur van deze twee projecten.

Stichting de Zaaier is gevestigd in het Westland en binnen het bestuur is er dan ook veel kennis in de agrarische sector. Deze kennis wordt gedeeld met de inwoners van noordoost Congo. Stichting de Zaaier levert ook hospitaal goederen, onderhouden een leprahuis en een dovenschool voor kinderen.

A Cup For Humanity werkt doorlopend aan de voorbereidingen voor het starten van een moderne  vakschool in Kigali – Rwanda. Het doel van het project is om ondernemersvaardigheden en attitudes voor laaggeschoolde Rwandezen te ontwikkelen door korte cursussen basisvaardigheden te bieden, die passen bij de arbeidsmarkt in Rwanda. We bevelen de collecte van harte bij u aan.

Collecte Kerkrentmeesters: Eigen werk

6 februari 2022