Ds. Barbara Lamain (Heilig Avondmaal)

In de diensten op 5 september hopen we samen het Heilig Avondmaal te vieren. Wat bijzonder om ook weer ’s avonds samen te komen met elkaar in De Rijstuin!

Normaal gesproken volgen we met de lezingen in de diensten het rooster van de Kindernevendienst, behalve als dat minder goed te combineren is met wat er voor die zondag gepland staat. In september hebben we een paar ‘bijzondere zondagen’ op een rij met andere lezingen. Daarna haken we weer aan bij het KND rooster. Deze zondag lezen we het begin van de Bergrede: de zaligsprekingen. Wat maakt je gelukkig? Jezus geeft hier antwoord op.

Collecte Diaconie: Streekverband de Tien

Streekverband de Tien is een groep van samenwerkende diaconieën uit het Westland, Midden Delfland en Hoek van Holland. Hierbij zijn 15 kerken aangesloten. Door deze kerken wordt elk jaar geld ingezameld d.m.v. collecten, giften enz. Hiermee worden uitsluitend zes projecten, die volgens procedure voorgedragen en gekozen zijn door de deelnemende diaconieën, ondersteund.

Sinds 1989 verricht Wim van den Burg ontwikkelingswerk in het District Mpeketoni in het afgelegen noordoosten van Kenia. De doelstellingen van het project zijn de verbetering van het onderwijs, de medische voorzieningen, het drinkwater en irrigatie, de landbouw, de economie en de levensomstandigheden van de armen in het algemeen. Er wordt eveneens hulp geboden in de vorm van kleding, schoolgelden, voedsel enz, maar het uitgangspunt blijft, dat alleen steun wordt verleend, die van blijvende waarde is. De opvang en opleiding van armlastige- en weeskinderen in krotten is ook een belangrijk onderdeel van het project.

Als u de projecten van ‘Streekverband De Tien’ wilt ondersteunen, is uw gift welkom op:

Bankrekeningnummer: NL58RABO0343616661 Onder vermelding van: penningmeester “Streekverband De Tien” te Naaldwijk.

Collecte Kerkrentmeesters: eigen werk

5 september 2021