Ds. Barbara Lamain (Heilig Avondmaal)

We lezen Zacharia 6: 1-8, het visioen over de vier wagens met paarden.

Voor deze dienst is het de bedoeling dat u weer reserveert op de inmiddels bekende manier via reserveren@woudtsekerk.nl. Dat kan tot uiterlijk vrijdagavond 20.00 uur. Voor de avonddienst in De Rijstuin hoeft u niet te reserveren.

Collecte Diaconie : Streekverband de Tien

Streekverband de Tien is een groep van samenwerkende diaconieën uit het Westland, Midden Delfland en Hoek van Holland. Hierbij zijn 15 kerken aangesloten, met als doel de samenwerking tussen de aangesloten diaconieën te bevorderen, met name op het gebied van het werelddiaconaat.

Door de bij het Streekverband De Tien aangesloten kerken, wordt elk jaar geld ingezameld d.m.v. collecten, giften enz. Hiermee worden uitsluitend zes projecten, die volgens procedure voorgedragen en gekozen zijn door de deelnemende diaconieën, ondersteund.

Eén van de projecten is Hart voor Moldavië.

Naast de projecten zomerkampen, naschoolse opvang, shelter, Hart voor een Kind en dagopvang voor ouderen is ook het project “Thuiszorg voor ouderen” opgestart. Vanuit de twee dagcentra waar dagelijks ongeveer 15 ouderen bij elkaar komen om te douchen, te wassen, gezamenlijk te eten en gezellige activiteiten doen krijgen tevens 30 ouderen via tafeltje-dekje hun maaltijd thuisbezorgd.

De minder valide ouderen (vaak bedlegerig) die dit nodig hebben ontvangen nu met uw hulp ook thuiszorg. Een thuiszorgmedewerker verleent huishoudelijke hulp, helpt bij het wassen en persoonlijke verzorging. Indien nodig kan medische hulp worden gewaarschuwd.

De thuiszorgmedewerkers vormen het contact met de buitenwereld voor deze vaak eenzame

ouderen.

Collecte Kerkrentmeesters: Eigen Werk