info@woudtsekerk.nl
Protestantse Gemeente 't Woudt - Den Hoorn

Ds. G. van Velzen uit De Lier

Collecte Werelddiaconaat Kameroen

Samen werken aan een stabiele toekomst

Klein maar krachtig. Dat typeert de Lutherse Broederkerk van Noord-Kameroen. Het is een kerk die de boerengemeenschap houvast wil bieden, in materieel én in geestelijk opzicht. Via Kerk in Actie steunt u twee van hun programma’s: duurzame landbouw voor voedselzekerheid en de opleiding van predikanten. De Lutherse Broederkerk heeft 250.000 leden en 1.300 kerken in Noord-Kameroen in een gebied zo groot als Nederland. De kerk is actief betrokken bij het onderwijs en de gezondheidszorg in de regio, bij de verbetering van de landbouwmethoden en microkrediet voor kleine ondernemers. De kerk traint het kerkelijk kader en produceert Bijbels en liturgisch materiaal in vijftien lokale talen. Zo is de kerk een plek voor groei, bezinning en gebed geworden voor de boerengemeenschap van Noord-Kameroen. Wat kan de Lutherse Broederkerk doen met uw bijdrage? Een schaap dat melk en mest levert kost 45 euro. Een stevige kruiwagen (voor transport van de oogst) kost 105 euro. Eén jaar opleiding van 1 student kost 2.000 euro (omdat de gemeente die de kandidaat steunt meebetaalt aan de opleiding). Geeft u ook aan deze collecte?

16 februari 2020

De Rijstuin