Ds. J. Maasland uit Den Haag

Kerkdienst op de eerste Advent met als voorganger ds. Maasland uit Scheveningen. We kijken uit naar deze zondag. Het eerste couplet van het adventslied van dit jaar:

Advent is kijken naar wat komt
Hoewel er weinig zicht is.
Je steekt een kaars aan in de nacht,
Omdat je iets van God verwacht:
Een wereld waar het Licht is.

Reserveren
Voor deze dienst moet u zich aanmelden. Dat kan voor vrijdag 20.00 uur via reserveren@woudtsekerk.nl.

Kindernevendienst
Voor de kinderen die zijn ingeschreven is er deze zondag een bijeenkomst in de bijzaal van de Katholieke kerk in Den Hoorn. Deze bijeenkomst is in samenwerking met de leiding en kinderen van de Katholieke kerk. Het verhaal van de 1e advent wordt verteld en vervolgens wordt gestart met het maken van het project.

Wegafsluiting N223
Dit weekend is de N223 tussen ’t Woudt en de Klaas Engelbrechtsweg afgesloten. Dit is van vrijdag 27 november 19.00 uur t/m maandag 30 november 6.00 uur.
Daarna ook nog van maandag 30 november 19.00 uur tot dinsdag 1 december 6.00 uur.
De kerk in ’t Woudt is dan vanuit Den Hoorn wat minder makkelijk bereikbaar.

Collecte Diaconie: Kerk in actie Nederland

omzien naar mensen binnen en buiten de kerk.

De kern van pastoraat is omzien naar elkaar in de naam van Christus. Het is de hulp die we elkaar bieden om de weg met God te gaan, in alle omstandigheden van het leven. Binnen de gemeente, maar vaak ook buiten de muren van de kerk. Zeker ook voor mensen in kwetsbare omstandigheden. Wat kan het belangrijk zijn: een luisterend oor en een begrijpend woord. Om gemeenteleden toe te rusten in hun pastorale taken heeft Protestantse Kerk materialen en trainingen ontwikkeld. Zoals de training ‘Leiding van uitvaarten’, waar ingegaan wordt op wat er komt kijken bij het verzorgen van een uitvaart, zoals het gesprek met de nabestaanden, het samenstellen van de liturgie en ook het spreken in het openbaar. Naast de diverse pastorale trainingen zijn er ook brochures, gedichten- en gebedenboekjes beschikbaar en een online ideeënbank met suggesties voor het organiseren van pastorale activiteiten. Met uw bijdrage aan de collecte steunt u de Protestantse Kerk in het ontwikkelen van pastorale trainingen en toerustingsmaterialen.

Collecte Kerkrentmeesters: Instandhouding eigen kerkdiensten en gebouwen

29 november 2020