Ds. J. Maasland uit Den Haag

Collecte Diaconie: Hulp Vervolgde Christenen

Christenen in landen met vervolging betalen voor het belijden van hun geloof vaak een hoge prijs. Toch voelen velen zich gemotiveerd om het Evangelie te blijven verspreiden door daden en woorden, onder hun familie en in hun regio. Meer dan 140 vrijwilligers en een klein coördinerend team vormen samen HVC. Voor vervolgde christenen willen zij een bondgenoot zijn. Gedreven door de liefde van Christus. Bondgenootschap betekent dat je niet alleen bent. Het betekent dat er iemand is die méélijdt en die je helpt. Iemand die daadkrachtig ondersteunt bij de soms onmogelijke opgaven van het leven. Christen zijn – bijvoorbeeld – terwijl de dood dreigt. Overleven zonder eten. Evangeliseren in het hol van de leeuw. Voor je gelijk pleiten, terwijl onrecht regeert. Een kerk bouwen zonder middelen. Opgroeien zonder ouders en zonder geld. Dat kunnen de opgaven zijn van vervolgde christenen. HVC doet er alles aan om daar waar mogelijk een helpende hand te bieden.

De diaconie beveelt deze collecte van harte bij u aan. U kunt ook online doneren of een bedrag overmaken op ABN AMRO: NL51 ABNA 0561 4551 39 of ING: NL18 INGB 0003 1340 57.

Collecte Kerkrentmeesters: eigen werk

21 augustus 2022