Ds. L. Terlouw uit Veenendaal – 40-jarig ambtsjubileum

In deze dienst vieren we het 40-jarig ambtsjubileum van ds. Leendert Terlouw. Op 13 juni 1982 werd hij bevestigd in ’t Woudt. Naast ds. Terlouw zal voorgaan ds J. Eerbeek uit den Haag (oud-hoofdpredikant bij justitie). We zullen in de dienst onder andere stilstaan bij psalm 40. We heten de familie Terlouw en alle gasten van harte welkom in ons midden en hopen samen op een gezegende dienst.

Collecte Diaconie: Leprazending.

Uit je dorp weggestuurd worden om op een afgelegen plek te moeten wonen. In de Bijbel lezen we dat dit het lot was van leprapatiënten (melaatsen). Helaas gaat dat vandaag de dag vaak niet anders. Lepra eist nog honderdduizenden slachtoffers per jaar die bijna allemaal te maken krijgen met uitsluiting. Leprazending, onderdeel van The Leprosy Mission, werkt in 33 landen. Leprazending financiert de volgende projecten: hulpmiddelen in Tjsaad, hersteloperaties in India, wederopbouw in Nepal na een aardbeving, gehandicapten in Myanmar, het maken van zelfredzaamheid in Congo, het opheffen van isolatie in Bangladesh en hulp aan leprapatiënten in Ethiopië om in eigen onderhoud te voorzien. Omdat elke dag opnieuw vijftig kinderen te horen krijgen: ‘jij hebt lepra’ is het belangrijk om dit werk te steunen en leprapatiënten op te weg helpen naar een gezond, hersteld en volwaardig leven.

Collecte Kerkrentmeesters: PKN: Missionair werk

Kenmerkend voor pioniersplekken van de Protestantse Kerk in Nederland is dat zij aansluiting zoeken bij de leefwereld van de bezoekers door het evangelie te delen op een manier die bij hen past. Zo hebben kinderen bij pioniersplek Het Badhuis in Zwijndrecht hun eigen plek. Bij de kidsclub en BadhuisForYouth is er alle ruimte voor gezelligheid, leuke activiteiten en goede gesprekken. De Protestantse Kerk ondersteunt het werk van deze nieuwe vormen van kerk zijn door heel Nederland.

22 mei 2022