Ds. M. Treuren uit Pijnacker

Live luisteren  |  Terugluisteren

Deze verkorte dienst wordt uitgezonden vanuit de Woudtse kerk en is via internet te beluisteren én bekijken. Dat zowel live als achteraf. Het bezoeken van de kerkdienst in de Woudtse kerk is helaas niet mogelijk. Bij de diensten is steeds een beperkt aantal mensen aanwezig: de dominee, koster, organist, twee ambtsdragers en iemand voor de technische ondersteuning van beeld en geluid.

Voorganger is dominee M. Treuren uit Pijnacker.

Er is een digitale collecte voor de hieronder genoemde doelen.

Collecte Diaconie: ZOA

De collecte op deze zondag is bestemd voor het werk van stichting ZOA. In een wereld vol conflicten, onrecht, armoede en rampen draagt ZOA bij aan hoop en herstel. Ook in deze corona tijd Is ZOA aanwezig in de meest kwetsbare landen van de wereld. Landen waar normaal gesproken al een tekort aan hygiëne, medische kennis en apparatuur aanwezig is. Overvolle vluchtelingenkampen waar afstand houden geen optie is. De noodhulpteams werken hard om de verspreiding van het virus tegen te gaan. Ze werken aan preventie door het bevorderen van hygiëne en zorgen voor voldoende handenwasplekken met zeep. Ook delen ze voedsel uit aan gezinnen die daar nu niet aan kunnen komen. De situatie in deze landen is zorgelijk. Bijvoorbeeld in Burundi waar slechts vijf IC-bedden beschikbaar zijn voor het hele land. Zonder ingrijpen zal het coronavirus in deze landen ontelbaar veel slachtoffers maken. Om de verspreiding van het coronavirus te voorkomen, is vooral hygiëne erg belangrijk. Maar niet iedereen heeft geld voor zeep. Daarom delen ze bijvoorbeeld in vluchtelingenkampen hygiënepakketten uit, met genoeg zeep en wasmiddel voor een maand. Voor €38,50 help je bijvoorbeeld al zes gezinnen met een hygiënepakket!

Collecte Kerkrentmeesters: Instandhouding eigen kerkdiensten en gebouwen

24 mei 2020