info@woudtsekerk.nl
Protestantse Gemeente 't Woudt - Den Hoorn

Ds. S. Jumelet uit Zaltbommel

Collecte Diaconie: Kerk in Actie, Werelddiaconaat Myanmar

In Myanmar (Birma) hebben mensen die lichamelijk gehandicapt zijn, nauwelijks toegang tot onderwijs, zorg en werk.

Van de 54 miljoen inwoners heeft 4,6 procent een beperking. Gezinnen waarin een kind of volwassene een beperking heeft, hebben vaak te maken met extra (medische) kosten en minder inkomen. Deze families zijn daarom extra kwetsbaar.

The Leprosy Mission International-Myanmar (TLMI-M) zet zich al sinds 1898 in voor mensen met een beperking in Myanmar. De organisatie heeft zeventien centra, waar niet  alleen de noodzakelijke zorg en revalidatie wordt geboden, maar waar mensen met een beperking ook geholpen worden met hun re-integratie of integratie in de gemeenschap. TLMI-M stimuleert dat mensen met een beperking zich registreren, zodat ze in aanmerking komen voor voorzieningen van de overheid. Ze motiveren werkgevers om mensen met een beperking in dienst te nemen. Ook stimuleren ze (groepen) mensen met een handicap hun eigen bedrijf te starten.

Collecte Kerkrentmeesters: eigen werk

28 augustus 2022