Ds. T. Meijer uit Puttershoek

Op deze Israëlzondag gaat dominee T. Meijer uit Puttershoek voor.
Via de collecte en het filmpje onderaan deze pagina vragen wij deze zondag uw steun en gebed voor Israël.

Collecte Diaconie: Israël

Leren door ontmoeting en dialoog

Voor de Protestantse Kerk is de relatie met het volk Israël een essentieel element van de eigen identiteit. Daarbij staan bezinning op de Joodse wortels van het christelijke geloof, het trekken van lessen uit de joods-christelijke dialoog en het alert zijn op en bestrijden van antisemitisme centraal. Kernwoord in de relatie is gesprek en ontmoeting, zowel binnen de gemeenten als naar buiten toe. Het gesprek in de plaatselijke gemeenten wordt ondersteund met inspiratie- en gespreksmaterialen, ontmoetingsdagen, het tijdschrift Kerk & Israël Onderweg en het internetproject “De Uitdaging” met stellingen, geloofsgesprekken en interviews. De Protestantse Kerk investeert in opbouwende relaties met de Joodse gemeenschap in Nederland, onder meer via een gemeenschappelijk humanitair project met het Centraal Joods Overleg. Uw steun via de collecte maakt al deze activiteiten mogelijk. Meer informatie op: https://www.protestantsekerk.nl/thema/kerk-israel/.

Christenen voor Israël vraagt uw gebed voor de vrede van Jeruzalem

4 oktober 2020