Ds. W.J. van Schaik uit Zeist

Collecte Diaconie: Stichting Avavieren

Stichting Avavieren maakt vakantie vieren met een handicap of een dagje uit met een beperking voor iedereen mogelijk. Kinderen en volwassenen met een beperking hebben de ruimte en voorzieningen om te genieten van een fijne dag uit of een heerlijke strandvakantie aan de kust van ‘s-Gravenzande.

Op Strandpark Vlugtenburg hebben zij 9 schitterende zorgbungalows met alle hulpmiddelen die mensen met een beperking nodig hebben, zodat zij kunnen genieten van het strand, de zee en de mooie omgeving in het Westland.

Stichting Avavieren biedt sinds 2018 kinderen en volwassenen met een beperking de mogelijkheid om ook in een rolstoel het strandleven te ervaren. Om het strand te bereiken heeft Avavieren de beschikking over tal van hulpmiddelen, zoals een strandrolstoel en een heuse strandrups. De mooie fietspaden langs het strand verkennen kan eventueel met de te huren rolstoelfiets.

Zo wordt vakantievieren met een beperking voor iedereen mogelijk. Alle vakanties worden begeleid door deskundige vrijwilligers. Gekwalificeerde verpleegkundigen en verzorgenden nemen de zorg over die men thuis of in de zorginstelling ook krijgt. De verpleegkundigen/ verzorgenden zorgen ervoor dat er 24 uur per dag deskundige begeleiding en/of verpleegkundige hulp aanwezig is. En daarnaast zijn er algemene medewerkers aanwezig die  een helpende hand bieden waar nodig. De vrijwilligers begeleiden  bovendien bij uitstapjes en andere activiteiten tijdens de vakantie.

De diaconie beveelt deze collecte van harte bij u aan.

Voor meer info: https://avavieren.nl/

Collecte Kerkrentmeesters: eigen werk