Eerste Kerstdag, ds. Barbara Lamain

Wat geweldig om weer samen met elkaar in de kerk het Kerstfeest te kunnen vieren! Het thema van onze Kerstdiensten is: Jezus, de Redder is geboren!

De Kerstochtenddienst is een gezinsdienst. Dat betekent dat de kinderen van de oudste groep van de KND de hele dienst zullen bijwonen. Organist is Hans Barendrecht. Er zijn muzikale bijdragen van de kinderen.

Collecte Diaconie: Kerk in Actie: Kinderen in de knel. Geef licht!

Een beter leven voor vluchtelingenkinderen in Griekenland.
Vluchtelingen die na een levensgevaarlijke reis Griekenland weten te bereiken krijgen niet het welkom waar ze op hoopten. Ze worden ondergebracht in gammele tenten, blootgesteld aan kou en honger. Maar erger nog is het uitzichtloze wachten, soms wel jarenlang.
Kerk in Actie steunt kerken en organisaties die zich inzetten voor de vluchtelingenkinderen in
Griekenland. Op Lesbos geeft onze partnerorganisatie eerste hulp aan vluchtelingen direct na
aankomst en ze helpt bij invullen van de benodigde papieren. Voor kinderen en jongeren zijn er leerzame en ontspannende activiteiten, en kwetsbare gezinnen krijgen hulp bij het vinden van onderdak. In Athene ondersteunt de kerk de opvang van minderjarige jongeren. Ze volgen er taal- en computerlessen, krijgen medische zorg en hulp bij hun asielaanvraag. De kerk helpt kwetsbare gezinnen met voedselpakketten en onderdak.
Met de opbrengst van de kerstcollecte steunt Kerk in Actie de vluchtelingenkinderen in Griekenland en andere Kinderen in de Knel projecten. Helpt u mee? Geef in de collecte of maak uw gift over via
NL 89 ABNA 0457 457 457 t.n.v. Kerk in Actie o.v.v. collecte Kinderen in de Knel Kerst.

Collecte Kerkrentmeesters: eigen werk

Extra collecte diaconie: Omzien naar elkaar

25 december 2022