info@woudtsekerk.nl
Protestantse Gemeente 't Woudt - Den Hoorn

Kerstavond, ds. Barbara Lamain

Wat geweldig om weer samen met elkaar in de kerk het Kerstfeest te kunnen vieren! Het thema van onze Kerstdiensten is: Jezus, de Redder is geboren!

Aan deze kerstavonddienst wordt medewerking verleend door ons gelegenheidskoor onder leiding van Mariska van der Burg en begeleid door Aartjan Collée (piano) en Matthijs Korving (gitaar). Organist is Jan van Westenbrugge. Na de dienst is er gelegenheid om elkaar te ontmoeten onder het genot van wat lekkers.

Collecte Diaconie: Leger des Heils

Het Leger des Heils is een internationale beweging en behoort tot de universele Christelijke Kerk. De boodschap is gebaseerd op de Bijbel en de dienstverlening wordt gestimuleerd door de liefde tot God.  Opdracht is het Evangelie van Jezus Christus te prediken en in Zijn naam menselijke nood te lenigen zonder enige vorm van discriminatie. Het Leger des heils gaat door waar anderen stoppen. Samen strijden voor de meest kwetsbare mensen in onze samenleving Werken met passie en impact, vanuit het Christelijk geloof. Een greep uit het werk van het Leger des Heils:Maatschappelijke opvang voor mensen die geen dak boven hun hoofd hebbenJeugdbescherming voor kinderen die ernstig beschadigd zijn of dreigen te raken.

Verpleging en verzorging aan mensen voor wie gewone zorg vaak niet mogelijk is, doordat ze meerdere problemen hebben.Jeugdhulp en gezinsondersteuning. Soms lukt het ouders niet om de verantwoordelijkheid voor hun kinderen te dragen. Dit komt vaak door verschillende, moeilijke omstandigheden. Het kan zijn dat kinderen of jongeren niet meer thuis kunnen wonen. Buurtwerk: Een plek waar je thuiskomt en gezien wordt. Dat zijn de buurthuiskamers van het Leger des Heils. Iedereen is er welkom – voor een kop koffie en een praatje.

Een voedzame maaltijd, kop koffie, fatsoenlijke kleding, een luisterend oor of hulp als iemand helemaal aan de grond zit: doe een gift en help de eenzaamheid bestrijden.

Collecte Kerkrentmeesters: eigen werk

Extra collecte diaconie: Omzien naar elkaar

24 december 2022