Kerstconcert Sint Antonius en Corneliuskerk

Dit Kerstconcert staat onder leiding van Sonja Nowee. Deze avond beginnen we met het overbekende Transeamus. We wachten op, en verwachten iets en zien uit naar… Als appelbloesem in de winter bloeit de vrede. Warm is de nacht, ’t was avond, ’t werd morgen en er is licht. Het hart van de hemel raakt ons weer aan. De morgen wordt ook weer avond maar er is hoop. Het wachten gaat niet voorbij. Ook deze avond kijken we verder, HET KIND groeit op, vervuld met wijsheid: Gods zegen rust op HEM. Het Gloria in Excelsis Deo gaat over in het Hosanna.

We wachten en zien uit naar de opstanding van Jezus, de verrijzenis. We eindigen voor de pauze met het Halleluja van Händel, want zonder Kerst geen Pasen. Het Eer zij God in onze dagen gaat over in het Lam van God Gij hebt gedragen. Na de pauze zijn de overbekende kerstliederen aan de beurt. Stille Nacht, De Herdertjes, O Kindeke klein, In Bethlehems stal. Tot slot zingen we net zoals elk jaar het Cantique de Jean Racine en het Ere zij God. Een levende stal? Wie weet.

Aan de piano Marianna Marras en het orgel wordt bespeeld door Hans de Rie. Ook het Ad Hoc orkest doet dit jaar weer mee.  De teksten worden gelezen door Melchior Kerklaan, diaken van deze kerk.

Komt allen tesamen. Komt u ook?

Voor de 24ste keer ons Kerstconcert. Beleef en zing het met ons mee!

21 december 2019

Sint Antonius en Corneliuskerk