info@woudtsekerk.nl
Protestantse Gemeente 't Woudt - Den Hoorn

Kerstmorgendienst: “Bang, blij en verwonderd”

We lezen het Kerstevangelie uit Lukas 2: 1-20. Het thema is: Bang, blij en verwonderd. Dat zijn onze reacties wanneer de hemel de aarde raakt, in ontmoeting met de engel, met het engelenkoor en in ontmoeting met het Kind. We zingen veel bekende kerstliederen. Onze eigen organist Albert Moerman begeleidt ons. Daarnaast zijn er verschillende muzikale bijdragen van gemeenteleden. Voorganger is dominee Barbara Lamain.

We zien er naar uit elkaar te ontmoeten in deze feestelijke dienst!

Collecte Diaconie: Kerk in actie

Geef licht aan kinderen in Moldavië

Door werkloosheid en armoede werkt ongeveer een kwart van de bevolking van Moldavië in het buitenland. Ouderen én kinderen blijven eenzaam achter. Veel kinderen zijn al op jonge leeftijd op zichzelf aangewezen, gaan daardoor niet regelmatig naar school en lopen groot risico slachtoffer te worden van geweld en mensenhandel. Van hun kleine pensioen kunnen vele ouderen onmogelijk rond komen. Hierdoor ligt ondervoeding op de loer en kunnen ze hun gas- en lichtrekening niet betalen. De christelijke organisatie Bethania, partnerorganisatie van Kerk in Actie, wil verandering brengen in de levens van deze kinderen en ouderen. In hun dagcentrum krijgen kinderen hulp bij hun huiswerk, een maaltijd, en de mogelijkheid voor psychosociale hulp. Er zijn dagelijks sport- en buitenactiviteiten en elke maand worden de verjaardagen van de kinderen gevierd. Hiermee wil Bethania voorkomen dat de emotionele, fysieke en sociale groei van kinderen in gevaar wordt gebracht. Vanuit haar dagcentrum voorziet Bethania de meest kwetsbare ouderen in de dorpen Tintareni en Bulboaca van thuiszorg en een warme maaltijd. Met deze collecte steunt u het werelddiaconale werk van Kerk in Actie zoals Bethania in Moldavië. Van harte aanbevolen!

Geeft u ook? Dit kan ook op NL 89 ABNA 0457 457 457 t.n.v. Kerk in Actie o.v.v. projectnummer “W015101”.

Downloads en presentaties (bèta)

Orde van dienst (PDF)

Presentatie (Powerpoint)