Mw. A. Lodder uit Zwijndrecht

Collecte Diaconie: Operatie Mobilisatie

Operatie Mobilisatie is een internationale zendingsorganisatie. Zij geloven dat het Evangelie van Jezus Christus levens verandert. Wanneer mensen Jezus volgen, heeft dit invloed op de hele omgeving. Daar gaan ze voor: veranderde levens, die gemeenschappen veranderen en gemeenschappen die de wereld veranderen! Waar mogelijk werken ze samen met de lokale kerk, zodat ze blijvende impact hebben.

In Nederland is Operatie Mobilisatie vooral actief om christenen in beweging te brengen voor de verspreiding van het Evangelie door te bidden, te geven of te gaan. De werkers van OM zijn dag en nacht in touw en hebben onder de Oekraïense vluchtelingen ruim 18.000 mannen, vrouwen en kinderen voorzien van voedsel, onderdak en Bijbels. Dagelijks passeren nog steeds honderden vluchtelingen de grens. Na een lange en stressvolle reis zijn zij compleet uitgeput. OM heeft aan de twee drukste Poolse grensovergangen twee trailers geplaatst met verwarming. Deze bieden een rustige plek aan de honderden vrouwen en kinderen die daar dagelijks passeren. Na een lange, stressvolle reis komen velen uitgeput aan bij de grens, vaak zonder duidelijke vervolgstappen. Het OM team en de vrijwilligers verwelkomen deze mensen. Zij gaan het gesprek met hen aan om vragen te beantwoorden en hulp en ondersteuning te bieden. Bid voor de veiligheid van de OM werkers in de Oekraïne en dank u wel voor uw bijdrage.

Collecte Kerkrentmeesters: eigen werk

10 juli 2022