Mw. ds. E. van Bolhuis-Szabó uit Hendrik-Ido-Ambacht

Live luisteren  |  Terugluisteren

Voorganger is dominee Emöke van Bolhuis-Szabó uit Hendrik-Ido-Ambacht
Er is een digitale collecte voor de hieronder genoemde doelen.

Een kerkdienst bezoeken

We willen iedereen uitnodigen te reserveren via reserveren@woudtsekerk.nl. Dit kan iedere week tot vrijdagavond 20.00 uur. Je hoort dan via de mail op zaterdag of er inderdaad een plekje beschikbaar is in de kerk. Heb je geen mail dan mag je bellen met onze koster: 06-21676343. Je hoort dan ook telefonisch of er een plekje beschikbaar is.

Collecte Diaconie: Stichting Hulp Vervolgde Christenen

Stichting Hulp Vervolgde Christenen (HVC) is actief in gebieden waar het belijden van Christus onderdrukking, armoede en afwijzing tot gevolg heeft. HVC biedt, geestelijke en praktische ondersteuning aan vervolgde christenen. Naast toerusting en bemoediging, biedt HVC humanitaire hulp in noodsituaties. HVC helpt dominees en evangelisten een bestaan op te bouwen, door bij te dragen in levensonderhoud. Ook het verspreiden van Bijbels en andere christelijke lectuur speelt een belangrijke rol in het werk van HVC. HVC bekommert zich over (wees)kinderen die aan hun lot zijn overgelaten. Door hen een thuis en (Bijbels)onderwijs te bieden, gaan ze van een uitzichtloze situatie naar een leven met Toekomst. HVC brengt het thema christenvervolging onder de aandacht in Nederland. Christenen worden opgeroepen om te bidden voor hun vervolgde broeders en zusters. Het delen van verhalen en het bieden van – Bijbelse – verdieping staan centraal. Kenmerkend voor HVC zijn de directe en korte lijnen met de projecten. HVC werkt voornamelijk samen met lokale projectleiders, gebaseerd op duidelijke projectplannen en transparante verslaglegging. Vanuit de stichting wordt er nauw contact onderhouden en indien nodig worden de projectlanden bezocht.

Collecte Kerkrentmeesters: Instandhouding eigen kerkdiensten en gebouwen

23 augustus 2020