Mw. ds. E. van Bolhuis-Szabó uit Hendrik-Ido-Ambacht

Dit is al weer de eerste adventszondag. Fijn om Emöke weer in ons midden te kunnen verwelkomen.

Bij het aansteken van de adventskaars zingen we het eerste couplet van het adventslied dat door de leiding van de kindernevendienst is uitgekozen. Waarschijnlijk is het voor de meesten van ons onbekend. Hierbij een link naar een filmpje om alvast te oefenen.

Collecte Diaconie: Kerk in Actie: Werelddiaconaat Colombia

Je zult als kind maar opgroeien in een onveilige wijk met veel geweld en criminaliteit, zoals
drugshandel. In onze grote steden hebben we ook achterstandswijken waar kinderen extra
aandacht nodig hebben, maar in Colombia is dat nog veel erger. Veel kinderen staan er
alleen voor, omdat hun ouders te hard moeten werken om de eindjes aan elkaar te knopen.
In de hoofdstad Bogotá is een christelijke organisatie die dit soort kinderen een veilige haven
biedt. Het zijn kinderen die vaak voor of na schooltijd voor geld op de markt werken of vuilnis sorteren. Het centrum biedt hen praktische trainingen: werken in een moestuin, prachtige producten van papier maken, of zelfs een koks opleiding.
Maar het belangrijkste blijft toch, dat ze náást deze kinderen gaan staan en hen langdurig
ondersteunen. Dat is precies het verschil wat maakt dat deze kinderen ineens van kansarm
tot kansrijk worden. Zoiets gun je ieder kind. Daarom collecteren we vandaag voor dit werk.
Steun dit werk via de collecte in onze kerk of maak een gift over op NL 89 ABNA 0457 457 457, t.n.v. Kerk in Actie o.v.v. kinderen Colombia.
We bevelen deze collecte via Kerk in Actie van harte bij u aan.

Collecte Kerkrentmeesters: Eigen werk

27 november 2022