Mw. J.M. de Bruin-Lommerde uit Molenaarsgraaf

Collecte Diaconie: Kerk in Actie: Zomerzending

De kleine Koptisch Orthodoxe gemeenten in Egypte zijn springlevend en van grote betekenis voor de samenleving. In de steden, maar ook op het platteland van Egypte heerst veel armoede. Via de diaconale organisatie BLESS leert de Koptische Orthodoxe kerk mensen om zelf hun armoede te lijf te gaan en met elkaar te werken aan een betere toekomst voor hun dorp en wijk.

Mensen uit de kleine Koptische Orthodoxe gemeentes voeren dit diaconale werk zelf uit. En dat werk beperkt zich zeker niet tot de eigen kerk: het hele dorp of de wijk profiteert ervan. Regelmatig doen ook moslims mee met de projecten.

Per jaar verleent BLESS honderden microkredieten aan startende ondernemers. Mensen die eerst afhankelijk waren van liefdadigheid, verdienen nu hun eigen inkomen. Jongeren voelen zich minder snel genoodzaakt om hun heil in de stad of het buitenland te zoeken en blijven in hun dorp.

Zo werken kerk en samenleving samen onder het motto: ‘Veranderen kan’.

U kunt dit werk steunen door uw bijdrage over te maken op rekening NL89 ABNA 0457 457 457 t.n.v. Kerk in Actie te Utrecht, o.v.v. het projectnummer ‘Z 009102’ of doneer online. Hartelijk dank!

Collecte Kerkrentmeesters: eigen werk

14 augustus 2022