Overstapdienst, ds. Barbara Lamain

Live luisteren  |  Terugluisteren

In deze ‘overstapdienst’ staan we feestelijk stil bij de overstap van de Kindernevendienst en basisschool naar Next Level en de middelbare school. Dat doen we samen met Fenna, Marije, Fenne en Nienke. Afgelopen maandag hebben we de dienst met elkaar voorbereid: met Fenna, Marije, Fenne en Nienke, hun ouders, Jannemieke namens de Kindernevendienst en Eefje namens Next Level en met mij. We hebben met elkaar gesproken over dit bijzondere moment en over geloof. De ‘overstappers’ hebben liederen aangedragen en mogelijke Bijbelverhalen en thema’s. Het thema waar we met elkaar voor gekozen hebben is: Oud en Nieuw – door de Geest van God. De tieners die nu overstappen gaan van de ‘oude’ situatie naar de ‘nieuwe’ situatie, op een nieuwe school, nieuwe klasgenoten, nieuwe vakken. Als God Zijn Geest uitstort met Pinksteren, en wanneer Hij Zijn Geest geeft aan ons dan gaan we ook van ‘oud’ naar ‘nieuw’. We zien uit naar deze feestelijke dienst!

Een kerkdienst bezoeken

We willen iedereen uitnodigen te reserveren via reserveren@woudtsekerk.nl. Dit kan iedere week tot vrijdagavond 20.00 uur. Je hoort dan via de mail op zaterdag of er inderdaad een plekje beschikbaar is in de kerk. Heb je geen mail dan mag je bellen met onze koster: 06-21676343. Je hoort dan ook telefonisch of er een plekje beschikbaar is.

Voorganger is dominee Barbara Lamain.

Er is een digitale collecte voor de hieronder genoemde doelen.

Collecte Diaconie: Kerk In Actie

Vakantiepret voor kinderen in armoede

Maar liefst één op de negen kinderen in Nederland groeit op in armoede. Wanneer in de zomervakantie hun klasgenootjes uitvliegen naar zonnige oorden, blijven zij achter. Samen met plaatselijke kerken wil Kerk in Actie 5.000 kinderen die in armoede opgroeien, verrassen met een vakantietas vol speelplezier. Kerk in Actie zorgt voor een vrolijke tas, lokale kerken vullen deze met leuke cadeautjes en kortingsbonnen voor bijvoorbeeld een ijsje, het zwembad of een pretpark in de buurt. Meer informatie vindt u hier. Collecteer mee! Met de opbrengst ondersteunt Kerk in Actie onder andere organisaties die armoede, onder volwassenen én kinderen, bestrijden. Helpt u mee?

Collecte Kerkrentmeesters: Instandhouding eigen kerkdiensten en gebouwen

5 juli 2020