Overstapdienst, ds. Barbara Lamain

In deze feestelijke dienst zullen we stilstaan bij de overstap van groep 8 naar de middelbare school, en daarmee van de Kindernevendienst en MaandagMiddagBijbelClub naar Next Level. Deze dienst bereiden we voor samen met de groep 8-ers en hun ouders.

Collecte Diaconie: Kerk in Actie: Werelddiaconaat India

“Later wil ik arme mensen helpen en dokter worden, dus ik doe erg mijn best op school. ‘s Middags ga ik naar de Bala Bata, waar ze mij helpen met mijn huiswerk en waar ik mijn vrienden ontmoet.” (Shrawani, 10 jaar)

In India worden duizenden Dalit-kinderen gediscrimineerd en buitengesloten omdat ze niet bij een kaste horen. Samen met lokale partnerorganisaties helpt Kerk in Actie deze kinderen om uit de cirkel van armoede te komen en niet meer buitengesloten te worden. Tijdens voor- en naschoolse opvang in de Bala Bata’s krijgen de kinderen huiswerkbegeleiding, muziek-, dans- en sportlessen. Zo krijgen ze meer zelfvertrouwen en verbeteren hun schoolprestaties. Ook wordt er gekeken naar de thuissituatie van de kinderen. Door deze liefde en aandacht ontdekken kinderen dat ze de moeite waard zijn.

Wat kan Kerk in Actie met uw bijdrage doen?

• voor €15: Kan een Bala Bata materialen aanschaffen voor het geven van huiswerkbegeleiding, muziek, dans en sport.
  • voor €50: Kan een Bala Bata een maand lang voorzien in gezond en voedzaam eten voor de kinderen.
  • voor €89: Kunnen meerdere Bala Bata´s een rol spelen in het bestrijden van kinderarbeid door het geven van trainingen en het bewustzijn te vergroten (en er voor zorgen dat kinderen naar school gaan!).

Uw gift is welkom via de collecte of op NL 89 ABNA 0457 457 457, t.n.v. Kerk in Actie o.v.v. onderwijs India.

Collecte Kerkrentmeesters: eigen werk

3 juli 2022