Pasen, ds. Barbara Lamain

Kerkdienst met als voorganger ds. Barbara Lamain.

Deze zondag vieren we Pasen, het grote feest van de Opstanding van Jezus. Lijden, zonde en dood hebben niet het laatste woord. Door haar tranen heen herkent Maria uit Magdala eerst niet degene met wie ze spreekt. Totdat Hij haar naam noemt: Maria. Jezus leeft! Hij noemt ook onze naam en nodigt ons uit Hem te volgen. Dit is een feestelijke dienst met een geïntegreerde Kindernevendienst in de kerk. We lezen het Opstandingsevangelie uit Johannes 20: 1-18, zingen / luisteren naar Paasliederen en groeten elkaar met de woorden van het Paasevangelie: de Heer is werkelijk opgestaan!

Er kunnen 30 bezoekers worden toegelaten. Reserveren kan tot vrijdagavond 20.00 uur via reserveren@woudtsekerk.nl. U krijgt dan zaterdag bericht of er inderdaad een plekje beschikbaar is in de kerk.

Collecte Diaconie: Kerk in Actie

Werelddiaconaat Zuid-Afrika; Een toekomst voor kansarme kinderen

Veel jongeren in Pretoria hebben geen toekomstperspectief. Zij groeien op in gebroken gezinnen en gewelddadige wijken in een donkere omgeving. De helft van hen maakt de middelbare school niet af en 40% van de jongeren tussen 15 en 34 jaar is werkloos. De toekomst is voor hen vaak een duister gat. Samen met christelijke partners helpt Kerk in Actie deze jongeren de cirkel van armoede en uitzichtloosheid te doorbreken en licht te brengen in hun bestaan. Ze krijgen huiswerkbegeleiding en jongeren worden gestimuleerd hun opleiding af te maken. Ook krijgen ze Bijbelonderwijs en hulp bij het verwerken van trauma’s. Via muziek, kunst, vakantiekampen en trainingen groeit hun zelfvertrouwen en ontdekken ze nieuwe mogelijkheden om hun leven vorm te geven. Met de collecteopbrengst krijgen onder meer 900 jongeren huiswerkbegeleiding.

Collecte Kerkrentmeesters: eigen werk

4 april 2021