Pinksteren, ds. Barbara Lamain

Deze dienst vieren we samen het Pinksterfeest. Het feest van de Geest van God: Zijn Geest woont in ons. Zodat wij kunnen geloven en zodat wij het kunnen doorgeven: het goede nieuws van Jezus die leeft. We lezen Handelingen 2: 1-40. We zien uit naar een feestelijke dienst!

Collecte Diaconie: Kerk in Actie: Zuid-Afrika.

Veel inwoners van KwaZulu-Natal verwachten niet meer dat hun leven ooit nog zal veranderen, omdat ze al generaties lang in armoede leven. Dat maakt hen passief en zonder hoop. Het is een grote uitdaging om die mentaliteit te doorbreken. Het lukt de Zuid-Afrikaanse organisatie ACAT om vooral arme boerenfamilies weer hoop te bieden en in beweging te krijgen. ACAT koppelt vijf gezinnen aan elkaar en leert hen samenwerken. Via Bijbelse verhalen en de invloed van kerkleiders zet men mensen weer tot actie aan. Zo veranderen mensen langzaam van houding: ze krijgen meer zelfvertrouwen, zorgen beter voor hun gezin, zien dat hun werk op het land wat oplevert, hun inkomsten en voeding verbeteren, ze zijn beter bestand tegen klimaatverandering. Ze zien dat ze samen hun leven kunnen verbeteren. De Bijbel inspireert hen en betere landbouwmethoden verhogen hun voedselopbrengst. Steun dit werk met een bijdrage op rekening NL89 ABNA 0457 457 457 t.n.v. Kerk in Actie te Utrecht, o.v.v. bijbels boeren Zuid-Afrika of doneer online. Hartelijk dank!

Collecte Kerkrentmeesters: eigen werk

5 juni 2022