Prop. A. Mourik uit Utrecht

Voor deze dienst is het de bedoeling dat u weer reserveert op de inmiddels bekende manier via reserveren@woudtsekerk.nl. Dat kan tot uiterlijk vrijdagavond 20.00 uur. Voor de avonddienst in De Rijstuin hoeft u niet te reserveren.

Collecte Diaconie : Werelddiaconaat Moldavië

In het amrste land van Europa, Moldavië, worden veel kinderen aan hun lot overgelaten. Hun ouders zijn vertrokken naar het buitenland om geld te verdienen of hebben troost gezocht in alcohol. Kinderen zwerven op straat, zonder de zorg en liefde die ze nodig hebben. Zonder goed toezich en liefdevolle zorg lopen vooral de mesisjes het risico om verhandeld te worden en misbruikt in de seks- en drugsindustrie kerken en Youth fo Christ willen dat voorkomen en hebben de handen ineegeslagen om kinderen een betere toekomst te geven. De kinderen worden opgevangen in naschoolse opvang die ingericht zijn in kerken. Ze krijgen er volop aandacht en zorg, een gezonde maaltijd en hulp bij hun huiswerk. Ook kunnenze sporten en zijn er creatieve vrijwillgers. Vaak ontdekken deze kinderen voor het eerst wat het is om op een liefdevolle manier met elkaar om te gaan, een ervaring voor de rest van hun leven.

Collecte Kerkrentmeesters: Eigen Werk

28 november 2021