Startzondag, ds. Barbara Lamain

Emmaüsgangers: Praatpapier | Schilderijen

Op deze zondag vieren we met elkaar de Startzondag: de begin van het nieuwe kerkelijke seizoen met allerlei kringen en groepen. Een uitgelezen mogelijkheid om te proeven van onze gemeente en te kijken waar / hoe je wilt aansluiten!

Het landelijke thema van de startzondag is ‘Aan tafel’. In ’t Woudt willen we dit landelijke thema graag vertalen naar een ‘Kerkproeverij’. Tijdens de kerkdienst staat de start van het kerkelijk seizoen centraal en gaan we stukjes proeven van o.a. het kringwerk dat wordt aangeboden en waaraan iedereen komend seizoen kan deelnemen. Na de dienst is er een proeverij van de kringen: een hapje Bijbelkring, hoe smaakt dat? Een kruimeltje Seniorenkring, welke ingrediënten zitten daar in? Hoe ruikt de kring Geloofsopvoeding en welke smaak hoort daarbij? En zo ‘proeven’ we welke kringen er komend seizoen gaan starten en welke kring aansluit bij jouw behoeften, bij jouw smaak.

Collecte Diaconie: De Zonnebloem

Nationale Vereniging de Zonnebloem verrijkt het leven van mensen met een lichamelijke beperking en dat van haar vrijwilligers door sociale en recreatieve activiteiten mogelijk te maken.

De Zonnebloem streeft naar een samenleving waaraan mensen met een lichamelijke beperking zorgeloos en vanzelfsprekend kunnen deelnemen. ‘Zorgeloos’ betekent hier dat iemand met een lichamelijke beperking niet gehinderd zou mogen worden door meer praktische zorgen dan ieder ander. Ook in Midden Delfland is de Zonnebloem actief. Zo worden er vaartochtjes en rolstoelwandelingen georganiseerd en behoren musea bezoeken tot de mogelijkheden. Daarnaast wordt de Zonnebloemauto te huur aangeboden. Deze is volledig aangepast voor mensen in een rolstoel of scootmobiel. Ondertussen zijn er al bijna 50 auto’s door heel Nederland! Verder zijn er natuurlijk de bezoekjes aan huis en groepsvakanties. Tevens kunt u zich opgeven als vrijwilliger. Zie voor meer info: www.zonnebloem.nl

Collecte Kerkrentmeesters: eigen werk

11 september 2022