Witte Donderdag, ds. Barbara Lamain (Heilig Avondmaal)

Kerkdienst met als voorganger ds. Barbara Lamain.

Op Witte Donderdag lezen we uit Exodus 12 over de instelling van het Pesachfeest, wat de uittocht uit Egypte inluidde. We lezen uit Johannes 13 over de voetwassing: Jezus wast de voeten van de discipelen. Hij geeft hen de opdracht: ‘Als Ik, jullie Heer en jullie Meester, je voeten gewassen heb, moet je ook elkaars voeten wassen. Ik heb een voorbeeld gegeven; wat Ik voor jullie heb gedaan, moeten jullie ook doen’ (Joh. 13: 14-15). Gehoorzaam aan dit woord van Jezus willen we dit ook uitbeelden in de dienst. Ook vieren we het Heilig Avondmaal, zoals Jezus op de avond dat Hij verraden werd.

Collecte Diaconie: Streekverband De Tien

Tijdens het avondmaal collecteren we voor Streekverband De Tien. Streekverband De Tien is een initiatief van de diaconieën van de Westlandse kerken. Hiermee worden zes projecten, die volgens procedure voorgedragen en gekozen zijn door de deelnemende diaconieën, ondersteund. Al het geld gaat volledig naar die projecten. Eén van de projecten van De Tien is Stichting Jarikin. Stichting Jarikin is al sinds 1993 actief op Haïti. De eerste veertien jaar door het financieel ondersteunen van schoolkinderen op de Double Harvest School. Maar vanaf 2007 is Jarikin meer betrokken geraakt bij dit mooie land en na de aardbeving in 2010 is de steun aan de kansarme bevolking van Haïti aanzienlijk toegenomen. De projecten richten zich vooral op het ondersteunen en helpen van school- en straatkinderen, wezen en oudere mensen. Op gebied van voedsel, onderdak en onderwijs. Alles gericht op een betere toekomst voor de mensen die worden geholpen.

Collecte Kerkrentmeesters: eigen werk

1 april 2021