Witte Donderdag, ds. Barbara Lamain (Heilig Avondmaal)

Collecte Diaconie: Open Doors: Streekverband De Tien

Door de bij het Streekverband De Tien aangesloten kerken, wordt elk jaar geld ingezameld d.m.v. collecten, giften enz. Hiermee worden uitsluitend zes projecten, die volgens procedure voorgedragen en gekozen zijn door de deelnemende diaconieën, ondersteund. Eén van de projecten is Girls Empowerment Foundation. Girls Empowerment Foundation heeft de taak om het voor meisjes in Kenia mogelijk te maken hun volledige potentie te benutten. Dit doen ze door educatie, veiligheid en daar waar nodig onderdak te bieden. Hiermee proberen zij een bijdrage te leveren aan de verdere ontwikkeling van deze meisjes, zodat deze meisjes een verschil betekenen voor hun familie en hun omgeving en zo ook voor het land Nu steunt de foundation 500 kinderen met onderwijs en zijn er meerdere gebouwen gedoneerd zoals een weeshuis en een basisschool.  Ook buiten deze collecte kunt u doneren voor Steenverband de Tien. Via de app, de zendingsschaal in de kerk of via NL58RABO0343616661 t.n.v. Streekverband de Tien.

Collecte Kerkrentmeesters: Eigen Werk

6 april 2023