Zomeravondconcert door Fantasticus

Openingsconcert van de serie Zomeravondconcerten ’t Woudt 2019 door het gerenommeerde ensemble Fantasticus, bestaande uit: Rie Kimura (barokviool), Robert Smith (barokcello en viola da gamba) en Pieter Jan Belder (klavecimbel).

Het ensemble komt met het programma ‘Dieterich Buxtehude – Abendmusik’. De instrumentale trio’s die gespeeld worden tonen, meer nog dan Buxtehude’s andere composities, zijn genialiteit en invloed op Bach. Fantasticus maakt ook een uitstapje naar Bach met o.a. Aria: Mich kann kein Zweifel storen BWV 108 (arr. Fantasticus).

Dieterich Buxtehude bekleedde van 1668 tot aan zijn dood de prestigieuze functie van organist van de Marienkirche in Lübeck. Hij genoot grote bekendheid door de concerten die hij gaf en organiseerde, waarvoor hij een aantal rijk gevarieerde composities schreef. Bekend is dat de jonge Johann Sebastian Bach te voet een pelgrimage maakte naar Lübeck om grootmeester Buxtehude te horen musiceren.

Online reserveren is mogelijk via www.concertentwoudt.nl of via info@concertentwoudt.nl. Gereserveerde kaarten kunnen vanaf 19.00 uur op de avond van het concert opgehaald en betaald worden in de hal van de kerk. De toegangsprijs is € 20,- inclusief een drankje in het nabijgelegen koffiehuis ‘De Hooiberg’.

25 mei 2019