Zomeravondconcert

Bart van Oort & Petra Somlai

Op zaterdag 26 mei om 20.00 uur openen Bart van Oort & Petra Somlai met een concert voor piano vierhanden de serie ‘Zomeravondconcerten in de kerk van ’t Woudt 2018’.

Het gerenommeerde pianoduo brengt het programma ‘Mozart en Dussek: Twee Onwaarschijnlijke Tijdgenoten’ met o.a. van Mozart Sonate in D, KV 381 en Sonate in C KV 521. Van Johann Ladislaus Dussek klinkt Sonate in C, op. 39/3 en Sonate in G, op. 39/2. Daarnaast wordt van Mozart de beroemde Sonate in A KV 331 met het bekende Alla Turca gespeeld.

Reserveren is mogelijk via www.concertentwoudt.nl of info@concertentwoudt.nl. Gereserveerde kaarten kunnen vanaf 19.00 uur op de avond van het concert opgehaald en betaald worden in de hal van de kerk. De toegangsprijs is € 18,50 inclusief een drankje voor of na het concert in het nabijgelegen koffiehuis ‘De Hooiberg’.

Petra Somlai en Bart van Oort zijn beiden hoofdvakdocent fortepiano aan het Koninklijk Conservatorium te Den Haag. Zij geven concerten in belangrijke nationale en internationale festivals. Ook geven zij concerten, masterclasses en lezingen over de hele wereld.

In 2010 won Petra Somlai de eerste prijs en de publieksprijs van het Internationale Fortepiano Concours in Brugge (België). In hetzelfde jaar ontving ze de Hongaarse National Junior Prima Primissima Award als meest excellente jonge artiest.

Sinds 1997 verschenen van Bart van Oort ruim vijftig cd’s, waaronder The Art of the Nocturne in the Nineteenth Century, complete Pianotrio’s van Haydn met zijn ensemble de Van Swieten Society), complete werken van Mozart voor piano solo en piano vierhandig, en de complete Klavierstücke van Haydn.

PROGRAMMA EN RESERVEREN

26 mei 2018