Het wordt zomer in ’t Woudt!

·

De zomer komt er weer aan, en dan is het tijd om extra te genieten van ons mooie plekje en historisch kerkgebouw in ’t Woudt. De kerk is regelmatig te bezichtigen, er zijn zomeravondconcerten, gemeenteleden komen ’s zondags heerlijk fietsen naar de kerk en na afloop van de kerkdienst drinken we buiten koffie.

Bezichtigen

Vanaf begin mei tot half september is de kerk regelmatig op zaterdagen open voor bezichtiging. Het gebouw dateert uit 1277 en heeft een rijke geschiedenis. Het is leuk om een fietstochtje naar het kerkdorp te maken en dan binnen even tot rust te komen. De aanwezige vrijwilligers leiden u graag rond, maar u kunt ook gewoon even in de kerkbanken schuiven om de stilte of het gebouw in u op te nemen.

De eerste openstelling is op zaterdag 4 mei van 13.00 tot 16.00 uur. Bekijk voor alle andere data de pagina over het bezichtigen van de Woudtse kerk.
Bij zomeravondconcerten en trouw- en rouwdiensten blijft de kerk gesloten voor ander publiek.

Zomeravondconcerten

Wat denkt u hiervan: prachtige klassieke muziek, uitgevoerd door hoogstaande musici, in de ambiance van ’t Woudt en met de schitterende akoestiek van ons kerkgebouw? We zijn het haast normaal gaan vinden, maar dat is het niet. Sinds jaren staat iedere zomer een serie zomeravondconcerten voor u klaar. Dit jaar zijn het er vijf, waarvan de eerste op 25 mei. Bekijk voor een compleet overzicht het eerdere nieuwsbericht over deze concerten.

Zomerse kerkdiensten

De kerk wordt iedere zondag gebruikt om erediensten te houden. Deze beginnen om 10 uur en duren tot ongeveer 11.15 uur. Uiteraard bent u ook hier van harte welkom! In de zomer komen veel mensen op de fiets. Vaak via de drukke route langs de N223 (Woudseweg). Maar wie iets meer tijd heeft, fietst door het Woudse Bos, vanaf de Lotsweg over het Meerpad en Gasthuispad.

Bij mooi weer drinken we na afloop van de dienst buiten koffie. Ook als toevallige passant kunt u gerust om een bakje vragen. Vinden we gezellig en er is meestal genoeg!